احساس امنیت یکی از نیازهای اولیه و اساسی انسان است، به طوری که احساس عدم امنیت، می تواند موجب اختلال در انجام سایر امور زندگی شود. داشتن ثروت، قدرت، سلامت و هر چیز دیگری، بدون وجود امنیت بی معنی است. بنابراین هر چقدر برای امنیت خانه خویش هزینه می کنید را سرمایه گذاری بدانید.

با کمک روش های گوناگونی می توان امنیت ساختمان را افزایش داد که نیازمند شناخت نقاط ضعف در منازل می باشد در ادامه به بررسی این روش ها می پردازیم.

1- ایمن سازی درب ورودی

1-1- نصب آرام بند و اطمینان از درست بسته شدن درب

اولین نقطه آسیب پذیر در منازل درب ورودی ساختمان می باشد. بنابراین علاوه بر اطمینان از استحکام درب ورودی باید از درست بسته شدن درب مطمئن شد. بسیاری از افراد هنگام ورود و خروج از ساختمان فراموش می کنند که درب را ببندند، یا به هر دلیل دیگری درب ورودی باز می ماند. برای حل این مشکل می توان از یک آرام بند به منظور اطمینان از بسته شدن درب استفاده نمود. البته فراموش نکنید که صحت عملکرد آرام بند را باید تحت نظر داشته باشید. همچنین توصیه می شود در هنگام خروج از پارکینگ تا زمان بسته شدن کامل درب منتظر بمانید.

آرام بند
جک آرام بند

2-1- نصب درب ضد سرقت

برای ایجاد امنیت ساختمان باید تمامی راه های ورودی را در برابر سارقین مستحکم نمود. زمانی را متصور شوید که در سفر هستید و سارقین قصد ورود به منزل شما را دارند. درب ورودی اولین گزینه برای ورود به منزل می باشد که توصیه ما به شما استفاده از درب ضد سرقت برای هر واحد ساختمان می باشد. از این رو شناخت اجزای تشکیل دهنده درب ضد سرقت بسیار اهمیت دارد. همچنین نصب درب های ضد سرقت برای اتاق هایی که وسایل گرانقیمت در آنها دارید ضروری است.

درب ضد سرقت
درب ضد سرقت برجسته

برای مطالعه بیشتر به مقاله “برای نصب درب ضد سرقت به چه اطلاعاتی، پیش از خرید درب ضد سرقت نیاز دارید؟” مراجعه فرمائید.

3-1- قفل درب ورودی

از آنجایی که دزدان ترجیح می دهند بدون سر و صدا اقدام به دزدی کنند؛ پس در ابتدا سعی در باز کردن قفل درب می نمایند. یک درب غیرقابل نفوذی را در نظر بگیرید که یک قفل نامناسب روی آن نصب شده باشد؛ این درب به راحتی باز خواهد شد و کمکی به امنیت خانه شما نخواهد کرد و هیچ تفاوتی با یک درب معمولی نمی کند. برای حل این مشکل علاوه بر قفل های ضد سرقت، تکنولوژی های روز دنیا به کمک ما آمدند.

امروزه خانه های مدرن به وسیله یک سیستم هوشمند مرکزی امنیت ساختمان را تامین می‌کنند. به‌طور مختصر این سیستم به شما اجازه می‌دهد که کنترل امور مختلف را در خانه به صورت اتوماتیک و از راه دور انجام دهید. برای مثال تصور کنید در حالی که در سفر هستید کسی قصد ورود به خانه شما را داشته باشد، از طریق یک پیام کوتاه متوجه این موضوع شوید. یا اینکه سیستم قفل پس از چند مرتبه تلاش اشتباه، امکان بازگشایی را پیچیده‌تر کند. همچنین این سیستم‌ها قادر هستند از راه دور کنترل شوند. به عنوان مثال شما می‌توانید از هرکجای دنیا، دستگیره الکترونیکی درب خانه یا درب‌های داخلی را کنترل کرده و باز و بسته نمایید.

با پیشرفت تکنولوژی روش های مختلفی برای احراز هویت بوجود آمده است که از جمله می توان به استفاده از کارت برای قفل های کارتی، استفاده از ویژگی های بیولوژیکی انسان برای قفل های بایومتریک، استفاده از تکنولوژی RFID برای قفل های رادیو فرکانسی و استفاده از قفل های صفحه کلیدی نام برد.

برای مثال می توان از تکنولوژی های تشخیص چهره، اسکن اثر انگشت، اسکن شبکیه که تا چند سال قبل در فیلم های علمی و تخیلی دیده می شد، برای قفل های بایومتریک استفاده نمود.

قفل دیجیتالی
قفل هوشمند

2- ایمن سازی پنجره با حفاظ

استفاده از حفاظ برای پنجره و تراس؛ از جمله روش های قدیمی است که به ایمن شدن ساختمان شما کمک شایانی می کند. طبقات اول که ارتفاع کم تری از سطح زمین دارند؛ دسترسی بهتری را برای سارقان فراهم می آورند. در نتیجه بهتر است از نرده برای بالکن و محافظ برای پنجره در طبقات پایین تر استفاده گردد. جنس نرده حفاظ پنجره معمولا از استیل و آهن است، همچنین یکی از مدل‌های پر استفاده برای حفاظ ، پنجره فرفورژه است.

امروزه از شیشه های امنیتی، حفاظ پنجره و یا سنسورهای امنیتی برای ایمنی سازی پنجره می توان بهره برد.

 3- نورپردازی مناسب

شاید باورتان نشود که نورپردازی مناسب چقدر در ایجاد امنیت ساختمان می تواند موثر باشد. استفاده از چراغ های اتوماتیک بهترین انتخاب برای راه پله ها و مسیر های رفت و آمد می باشد. در نتیجه تمامی رفتارها در مقابل دوربین ثبت و ضبط خواهد شد. هرگز فراموش نکنید که نقاط تاریک منزل شما، بهترین نقطه برای سارقین محسوب می شود.

 4- نصب دوربین و دزدگیر

یکی از روش های دیگر برای کنترل رفت و آمدها نصب دوربین در نقاط مختلف از جمله درب ورودی، آسانسور، راه پله ها و… می باشد؛ از آنجایی که دوربین های مداربسته همه وقایع را ثبت و ضبط می کنند توصیه می شود در انتخاب نقاط نصب دوربین ها و زوایای دید آنها هوشمندانه تصمیم گیری نمایید، تا بتوان نقاط ضعف امنیتی موجود در منزل را شناسایی کنید.

دزدگیر یا سیستم اعلام سرقت از جمله تجهیزات کاربردی است که هرگونه به خطر افتادن ایمنی ساختمان را به شما اعلام می‌کند.

توصیه می شود آژیر خطر را در نقطه ای از منزل قرار دهید که سارقان نتوانند جایگاه آن را پیدا کنند. همچنین برای اطمینان از صحت عملکرد آن، سیستم دزدگیر را به صورت مداوم چک کنید.

 5- نصب دزدگیرهای فلزی روی دیوار

حفاظ و دزدگیرهای فلزی را طوری طراحی کنید که سارقان از طریق تیر چراغ ‌برق، عَلمک گاز، درخت یا ماشینی در کنار آن نتوانند به داخل راه پیدا کنند.

 6- نگهبان ساختمان

برای جلوگیری از رفت و آمد افراد غریبه در مجتمع های بزرگ می توان از یک لابی من یا نگهبان ساختمان استفاده نمود؛ تا علاوه بر کنترل رفت و آمدها، مسئولیت دریافت بسته های ساکنین مجتمع را داشته باشد.

می توانید در قسمت دیدگاه ها، نظرات و سوالاتتون را از ما بپرسید ما پاسخگوی تمامی سوالات شما هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع گفتگو
سلام
برای خرید درب ضد سرقت نیاز به مشاوره داری؟