نماد سایت گروه صنعتی نصرتیان

رنگ پلی اورتان

رنگ پلی یورتان

رنگ پلی یورتان چوب

 رنگ پلی اورتان

رنگ پلی اورتان یا پلی یورتان مقاومت بسیار بالایی در برابر باران و تابش نور خورشید دارد. به همین دلیل از این رنگ به عنوان لایه نهایی برای پوشش سطوح در معرض باران و نور خورشید استفاده می شود. رنگ های پلی اورتان دارای ظاهری زیبا و چشم نواز هستند. همچنین رنگ پلی اورتان از هرگونه مشکل پوست پرتغالی بودن که یکی از معضلات بزرگ رنگ های پودری است عاری هستند.

از دیگر ویژگی های رنگ پلی یورتان می توان به مقاومت در برابر روغن های صنعتی، شیمیایی، املاح، اسید و باز اشاره کرد. ضربه پذیری بالا، مقاومت بالای رنگ نسبت به گچی شدن، نور خورشید، مواد شیمیایی، آب و سایش پذیری از بهترین خصوصیات و ویژگی های رنگ پلی یورتان است.

پوشش های پلی یورتان چوب به چند دسته از جمله: سیلر پلی یورتان، کیلر پلی یورتان براق و کیلر پلی یورتان نیمه مات و مات تقسیم می شوند.

کشف

پلی‌اورتان‌ها را اولین بار اوتو بایر در سال ۱۹۳۷ در آلمان کشف کرد و بعد از آن این مواد با داشتن خواص ویژه پیشرفت بسیار زیادی را در انواع صنایع جهان داشتند.

کجا از رنگ پلی اورتان استفاده کنیم؟

به عنوان لایه نهایی و برای پوشش سطح هایی که در شرایط سخت آب و هوایی یا در معرض نور مستقیم خورشید قرار می گیرند، می توان از رنگ های پلی اورتان استفاده کرد.

چسبندگی خوب رنگ پلی اورتان روی انواع سطوح و پوشش ها و همچنین مقاوت بالا در مقابل رطوبت از دلایل اصلی انتخاب رنگ پلی یورتان است. میزان پوشش دهی رنگ پلی اورتان به فام و وزن مخصوص پودر بستگی خواهد داشت.

کاربرد مواد پلی اورتان

شرایط نگهداری رنگ پلی اورتان

می توان رنگ پلی یورتان را در شرایط دمای محیطی (درجه حرارت حدکثر ۲۵ سانتیگراد و با رطوبت تقریبی ۵۰ تا ۶۰ درصد) برای مدت زمان یک سال نگهداری کرد.

نکته:

طریقه مصرف رنگ پلی اورتان

آماده‌سازی رنگ پلی‌اورتان

همانطور که گفته شد رنگ‌های پلی یورتان دوجزئی هستند.نکته بسیار مهم در اعمال رنگ‌های دوجزئی رعایت نسبت اختلاط دو جزء می‌باشد. این نسبت توسط شرکت‌ها مشخص شده‌اند و اگر مورد توجه قرار نگیرد رنگ خشک نخواهد شد. پس از اختلاط دو جزء آن را به وسیله همزن الکتریکی کامل هم زده تا یکنواخت شود. سپس برای اعمال آن به یکی از روش‌های مرسوم، به‌روی سطح اجرا می‌کنند.

روش‌های اجرای رنگ‌های پلی‌یورتان

برای اعمال رنگ‌های پلی‌یورتان روش‌های مختلفی وجود دارد. این روش‌ها بسته به نوع کاربرد انتخاب می‌شوند که عبارتند از:

خروج از نسخه موبایل