امروزه درب های شیشه ای یا آینه ای، که تلفیقی از درب چوبی و آینه هستند، سهم قابل توجه ای از بازار درب ضد سرقت را به خودشون اختصاص دادند. به خاطر زیبایی که وجود آینه یا شیشه به درب می دهد بسیاری از مردم جزء طرفداران این نوع درب ها هستند.

ابتدا بهتر است نگاهی مختصر به وجود آینه در فرهنگ ایرانی بندازیم.

آينه يكي از وسايل و لوازم منزل به شمار مي آيد، که به نوبه خود از اهميت ويژه اي برخوردار است. آينه در فرهنگ عامه از نظر معنوي در سطح بسيار بالايي قرار دارد؛ و نسبت به ساير وسايل منزل داراي ارزش و اولويت بخصوصي است. آينه در هر نقل و مكان بر ديگر لوازم و اسباب و اثاثيه خانه حق تقدم دارد. اين وسيله زينتي و باارزش در هر مكاني كه قرار مي گيرد، حاكي از صدق و صفا و نشاني از پاكي و صداقت مي باشد.

این نوع درب ها در حالت کلی به دو دسته تقسیم می شوند. که در ادامه به مزیت ها و معایب هر کدام اشاره خواهیم کرد.

گروه اول: درب هایی که در آنها از آینه استفاده شده است.

سوالاتی که برای بسیاری از مشتریان راجع به این درب ها بوجود می آید، عبارتند از:

  1. بسیاری از مشتریان دغدغه کاهش امنیت درب ضد سرقت با وجود آینه در  درب مورد نظرشون را دارند، آیا با وجود آینه، امنیت در این درب ها کاهش پیدا می کند؟

پاسخ این سوال خیر است.

 چگونه امنیت درب با وجود آینه کاهش پیدا نمی کند؟

نکته حائز اهمیت این است که وجود آینه منافاتی با وجود ساختار فلزی در هسته درب ندارد. اگر درب مورد نظرتون را از تولیدی تهیه می کنید، که از وجود ساختار فلزی در هسته مرکز اطمینان خاطر دارید. بنابراین می توانید با خیال راحت از این درب ها استفاده کنید.

همانطور که در مقاله های قبلی در سایت توضیح دادیم. در وهله اول برای خرید درب ضد سرقت باید از وجود ساختار فلزی در هسته اطمینان حاصل کنید. برای مطالعه بیشتر به مقاله ” آیا نصب درب ضد سرقت در کاهش دزدی موثر است؟ ” مراجعه کنید.

نقطه ضعفی که برای درب های آینه ای وجود دارد، این است که اگر به هر دلیلی آینه استفاده شده در درب شکسته شود. لنگه درب باید به تولیدی برگردد تا سازنده بعد از باز کردن لنگه، آینه شکسته شده را عوض کند.

حال زمانی را متصور شوید، که شما در سفر هستید. سارقین قصد ورود به خانه شما را دارند. شاید سارق با دیدن آینه، تحریک به شکستن آینه کند، تا بتواند راهی برای ورود به خانه پیدا نماید. اما در این لحظه سارق با ساختار فلزی روبرو می شود.

با همه این تفاسیر بسیاری از مشتریان خواهان درب های ضد سرقت آینه دار هستند.

به قول یکی از بزرگان ایرانی: هر که طاووس خواهد جور هندوستان کشد.

گروه دوم: درب هایی که در آنها از شیشه استفاده شده است.

گروه دیگری از درب ها هستند که در آن ها از شیشه استفاده شده است. این درب ها علاوه بر زیبایی خاصی که دارند، بیشتر به منظور ورود نور طبیعی به داخل ساختمان استفاده می شوند. اکثراً مشتریانی که درب های یک و نیم لنگه برای خانه های ویلایی می خواهند ترجیح میدهند، که لنگه فرعی درب از شیشه استفاده شود. در این درب ها برای اینکه امنیت درب کاهش پیدا نکند در قسمت شیشه از فرفورژه استفاده می شود.

می توانید در قسمت دیدگاه ها، نظرات و سوالاتتون را از ما بپرسید ما پاسخگوی تمامی سوالات شما هستیم.

درب شیشه ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع گفتگو
سلام
برای خرید درب ضد سرقت نیاز به مشاوره داری؟