اگر برای خرید درب ضد سرقت به بازار رفته باشید یا از سایت های فروش درب ضد سرقت بازدید کرده باشید حتماً این سوال برایتان پیش آمده است که درب ضد سرقت فلزی برای ساختمان شما بهتر است یا درب ضد سرقت چوبی؟

برای پاسخ به سوال بالا و انتخاب درست، باید از معایب و مزایای هر کدام از این مدل درب ها آگاه باشیم. به همین دلیل ابتدا بهتر است با ساختار درب فلزی آشنا شویم.

درب ضد سرقت فلزی

همانطور که از نام این درب ها مشخص است، از ساختاری فلزی ساخته می شوند. درب های فلزی می توانند به دو صورت، یک رو فلز یا دو رو فلز ساخته شود. بدین معنی که در درب های یک رو فلز، نمای بیرونی درب از فلز ساخته شده است و نمای درونی درب از روکش چوب ساخته می شود. اما در درب های کاملاً فلزی هر دو نمای بیرونی و داخلی درب از فلز ساخته می شود. با ما همراه باشید تا معایب و مزایای هر کدام را بررسی کنیم.

1- تنوع طرح

همانطور که می دانید، یکی از عوامل موثر در زیباتر شدن نمای ساختمان، وجود طراحی های مدرن و زیبا بر روی درب ضد سرقت می باشد. درب های ضد سرقت چوبی دارای طرح های متنوع فراوانی می باشند. در واقع هر طرحی که مدنظرتون باشد قابلیت اجرا دارد. اما درب های فلزی دارای تنوع محدودتری هستند. می توانید چند نمونه از طرح های این مدل درب را در تصاویر زیر مشاهده کنید.

2- امنیت

به احتمال زیاد در ابتدا، شما تصور می کنید که امنیت درب های فلزی، از امنیت درب های ضد سرقت چوبی بیشتر است. اما بهتر است زود قضاوت نکنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر، راجع به عوامل موثر در امنیت درب ضد سرقت، مقاله آیا نصب درب ضد سرقت در کاهش دزدی موثر است؟” را مطالعه بفرمایید. همانطور که در مقاله مذکور بیان شده است، با فرض به اینکه در مرکز تمامی درب های ضد سرقت در بازار یک ساختار فلزی قرار داشته باشد؛ وجود لایه فلزی در سمت بیرونی درب نمی تواند تاثیر فراوانی در امنیت درب داشته باشد. چون در صورتی که دزد روکش درب ضد سرقت را تخریب کند، ساختار فلزی مرکزی درب نمایان می شود. اما اگر در مرکز درب مورد بحث یک ساختار فلزی قرار نداشته باشد، فلزی بودن نمای بیرونی درب می تواند در امنیت ساختمان شما بسیار موثر باشد.

 علاوه بر نکته بالا فلزی بودن سمت بیرونی درب یک فایده دیگر هم دارد.

فرض کنید شما در سفر هستید و درب خانه شما یک درب ضد سرقت چوبی می باشد. دزدان در ابتدا برای ورود به منزل سعی به استفاده از روش های کم سر و صدا، مثل باز کردن قفل با استفاده از کارت بانکی یا خارج کردن روزت (محافظ قفل) می کنند. در این هنگام به دلیل چوبی بودن نمای بیرونی درب، سعی در تخریب روکش چوبی می کنند. حتی اگر دزد نتواند به منزل شما ورود پیدا کند همین امر، شما را با هزینه تعمیر روکش درب روبرو می سازد. بنابراین یکی از فواید فلزی بودن سمت بیرونی درب این است که دزد تحریک به خراب کردن روکش بیرونی درب نمی شود.

3- ویلایی بودن ساختمان

یکی دیگر از تصورات خریداران هنگام خرید درب ضد سرقت این است که برای ساختمان ویلایی حتما باید درب فلزی خریداری کنند تا در برابر رطوبت و تابش آفتاب مقاوم باشد. همانطور که در مقاله “تفاوت قیمت درب ضد سرقت در بازار به چه علت است؟” توضیح داده شده است. می توانید برای خانه های ویلایی درب ضد سرقتی را خریداری نمایید که روکشی از مواد پلی اورتان داشته باشد.

می توانید در قسمت دیدگاه ها، نظرات و سوالاتتون را از ما بپرسید ما پاسخگوی تمامی سوالات شما هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع گفتگو
سلام
برای خرید درب ضد سرقت نیاز به مشاوره داری؟