در این مقاله قصد داریم توجه شما را به تاریخچه درب ضد سرقت جلب کنیم. زیرا اطلاع از تاریخچه وسایلی که از آن ها به صورت روزمره استفاده می کنیم، می تواند بسیار جالب باشد.

امروزه یکی از رایج ترین درب های مورد استفاده در ساختمان ها درب ضد سرقت می باشد. شاید برایتان این سوال پیش آمده باشد که اولین درب ضد سرقت در کجا ساخته شد؟

کشور ایتالیا، اولین سازنده درب ضد سرقت

درب ضد سرقت اولین بار در کشور ایتالیا تولید گردید و به جهان معرفی گشت. به طبع آن و به خاطر هزینه بالای ساخت آن در کشور ایتالیا به سرعت در سایر کشورها مثل ترکیه، چین و دیگر کشورها رونق پیدا کرد. نکته مهمی که وجود دارد، این است که در کشور ایتالیا برای این نوع درب ها استاندارد سازی هایی صورت گرفته است. هر کلاس کیفی به اندازه مدت زمان مشخصی سرقت را به تاخیر می اندازد. البته در این رده بندی ابزار سرقت هم ذکر شده است.

کشور ترکیه

بعد از گذشت چند سال از معرفی شدن این نوع درب ها، کشور ترکیه با تولید این درب ها توانست قیمت درب ضد سرقت را به مراتب پایین تر بیاورد. در ابتدا پیش از آن که این درب ها در تیراژ بالا تولید شوند، کارگاه های کوچک در ترکیه به تولید درب ضد سرقت روی آوردند. اما اولین شرکت تولید کننده درب ضد سرقت در ترکیه شرکت کاله نام دارد. که تحول بسیار عظیمی در تولید درب ضد سرقت به وجود آورد.

به واسطه رونق این مدل درب ها صنعت های جانبی تولید درب مثل تولید یراق آلات، قفل و رویه نیز در این کشور رونق پیدا کرد.

برای اطلاع از درب های ضد سرقت ترک، مقاله “درب ضد سرقت ترک اصل؛ از دورغ تا واقعیت” را مطالعه نمایید.

درب های ضد سرقت از جمله وسایل ساختمانی می باشند که به سرعت به محض ساخت و تولید جایگاه ویژه ای را در صنعت ساختمان به خود اختصاص دادند. این درب ها ابتدا به تعداد محدودی وارد بازار ساختمانی ایران شدند. اما با توجه به قابلیت های خود در حفظ بیشتر امنیت و نیز رونق کار ساختمانی در آن دوره، به سرعت جای درب های قدیمی را گرفتند. به گونه ای که دیگر کمتر معمارانی پیدا می شوند، که در منازل و ساختمان هایی که می سازند از درب های قدیمی و متداول استفاده کنند.

متاسفانه در ایران هنوز برای درب های ضد سرقت استانداردهای رسمی وجود ندارد. اما مقاله” آیا نصب درب ضد سرقت در کاهش دزدی موثر است؟” می توانید شما را در انتخاب صحیح درب راهنمایی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع گفتگو
سلام
برای خرید درب ضد سرقت نیاز به مشاوره داری؟