قبل از پاسخ به سوال بالا، بهتره بدانید در چه مرحله ای باید برای خرید درب ضد سرقت مراجعه کنید.

زمان مناسب خرید درب ضد سرقت

بعد از اینکه کار آجرچینی و لوله کشی تاسیسات به اتمام رسید؛ و در صورتیکه قصد دارید چارچوب هاتون به روش فریم لِس استفاده شود؛ شما می توانید برای نصب چارچوب درب ضد سرقت اقدام نمایید. نصب چارچوب ها باید قبل از به اتمام رسیدن سنگ کاری و سرامیک کاری به اتمام برسد.

فضای مورد نیاز برای نصب درب ضد سرقت

نکته دیگه ­ای که شما باید بدانید میزان فضای مورد نیاز برای نصب درب ضد سرقت می باشد؟ مثلا برای این ساختمان حدودا 130 سانتی متر می ­باشد. یعنی شما برای این ساختمان نمی توانید دربی را نصب نمایید که پشت به پشت با بال پرواز 150 سانتی متر باشد؛ چرا؟ چون از یک طرف ستون داریم و از طرف دیگه اتاق آسانسور. بنابراین از دو طرف امکان گسترش فضا نداریم. شما می توانید درب کوچک تر انتخاب کنید مثلا معمار در اینجا فضای بیشتری را برای درب در نظر گرفته است. با توجه به اینکه درب های ضد سرقت ابعادی بین 105 تا 120 سانتی متر پشت در پشت می باشند عملا در اینجا مشکلی برای درب های ضد سرقت استاندارد تک لنگه وجود ندارد. اما به هیچ عنوان امکان نصب درب دو لنگه یا یک و نیم لنگه برای این محدوده فضا وجود ندارد.

جهت باز شو درب

موضوع بعدی که باید قبل از خرید درب ضد سرقت باید بدانید جهت باز شو درب می باشد؛ یعنی چی؟ یعنی اینکه عموماً باز شوی درب باید به سمتی باشد که مهمان بعد از باز شدن درب به سمت اتاق پذیرایی هدایت بشه نه به سمت اتاق خواب. در این خصوص شما باید دقت عمل داشته باشید که برقکارتون پریزها را در جهت مخالف درب نصب کرده باشد. مثلا برای این ساختمان درب باید چپ باز شو باشد و کلید و پریز در سمت راست نصب شود که بعد از باز کردن درب می توانید به راحتی به کلید ها دسترسی پیدا کنید تا محیط را روشن نمایید.

همترازی کف چارچوب با کفسازی ساختمان

البته ناگفته نماند که شما باید حتما به این موضوع دقت نمایید که قبل از نصب درب ضد سرقت کف ساختمان چه مقدار قرار است بالا بیاید. زمانیکه شما درب ضد سرقت را نصب می کنید به هیچ عنوان نباید آستانه کف چارچوب پایین تر از کفسازی ساختمان شما باشد. شما به دلیل تاسیساتی که در کف ساختمان کار می­کنید ممکن است با ضخامت های مختلف کف ساختمان را بالا بیاورید. بنابراین حتما هنگام نصب با نصاب و معمارتون هماهنگ باشید؛ تا چارچوب درب ضد سرقت پایین تر از کف ساختمانتان قرار نگیرد. این مسئله می تواند در انتهای کار شما را با مشکلات جدی از قبیل مانع از بسته شدن درب یا حتی عدم نصب لنگه درب بر روی چارچوب مواجه کند.

کف چارچوب

نکته دیگه ای که شما باید به آن توجه کنید، کف چارچوب می باشد. یک اصطلاحی در صنعت درب های ضد سرقت وجود دارد با عنوان چارچوب کف 14 یا 18 .

چرا این فضا برای ما اهمیت دارد چون بهتره شما در حین خرید درب ضد سرقت به ضخامت آجرتون دقت کنید. مثلا اگر شما آجر 15 سانتی در ساختمانتان استفاده کردید بهتره از درب ضد سرقتی که کف چارچوبش 14 می باشد استفاده نکنید. حال اگر از آجر 10 سانتی در ساختمانتان استفاده کردید می توانید از چارچوب کف 14 استفاده کنید.

برای بعضی از ساختمان ها که از آجرهای دوبل استفاده شده، بعد از نصب چارچوب کف 18 یک پله ای بعد از گچ کاری بوجود می­آید؛ دلیل آن هم کمتر بودن ضخامت چارچوب از ضخامت دیوار می باشد. توصیه می شود که این اتفاق نیوفتد اما بسته به طراحی و نقشه ساختمان گاها این اتفاق میفتد. توصیه ما اینه که ضخامت چارچوب بعد از نصب کار گچ کاری با لبه داخلی درب ضد سرقت همتراز باشد.

خیلی خوشحال شدم که امروز با ما همراه بودید.

می توانید در قسمت دیدگاه ها، نظرات و سوالاتتون را از ما بپرسید ما پاسخگوی تمامی سوالات شما هستیم.

ما در برنامه بعدی به شما اطلاعاتی در خصوص نحوه قیمت گذاری درب ضد سرقت می دهیم تا در هنگام خرید شما بدونید تفاوت درب های ضد سرقت از لحاظ قیمتی به چه دلیل است. برای مشاهده این مقاله اینجا کلیک کنید.

همچنین برای مشاهده طرح ها و ویژگی های فنی هر درب این مجموعه می توانید به صفحه نمونه درب ضد سرقت مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع گفتگو
سلام
برای خرید درب ضد سرقت نیاز به مشاوره داری؟