حتما در هنگام خرید درب ضد سرقت این سوال برایتان پیش آمده است که چه پارامترهایی در قیمت درب ضد سرقت موثر می باشد؟ در هنگام خرید درب ضد سرقت شما نمای بیرونی درب، که روکشی از چوب می باشد، را می بینید. این روکش چوبی در برابر ضربه پتک یا چکشی که توسط سارقین روی درب وارد می شود، مقاوم نخواهد بود و از بین خواهد رفت. پس وجود چه عاملی در درب های ضد سرقت باعث عدم ورود سارقین به منزل شما می شود؟

ساختار فلزی

یکی از پارامترهای بسیار مهم و تاثیر گذار در قیمت درب ضد سرقت وجود ساختار فلزی در آن می باشد. مسلماً وجود یک ساختار فلزی در مرکز درب (پشت روکش های بیرونی) باعث عدم ورود سارقین خواهد شد؛ اما چگونه در هنگام خرید از وجود این ساختار مطمئن شویم؟ این ساختار فلزی باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

اگر قصد خرید از تولیدکننده را داشته باشید، می توانید درخواست بازدید از کارگاه تولیدی و حضور در روز مونتاژ را داشته باشید. اما اگر از یک نماینده یا واسطه قصد خرید داشته باشید چگونه از وجود ساختار فلزی درون درب مطمئن شوید؟

مسلماً اطمینان از ساختار داخلی درب جزء حقوق شما به عنوان خریدار می باشد. قبل از خرید از فروشنده درخواست کنید تا قفل های درب ضد سرقت را باز کنند تا بتوانید از روزنه قفل، درون درب را مشاهده کنید. اما راه دیگری وجود دارد که می تواند کمک بیشتری به شما کند. بهترین راه برای اطمینان از وجود ساختار فلزی، قرار دادن درب روی یک خرک می باشد، تا بتوانید بعد از باز کردن قفل ها و جابجا کردن روکش درب ساختار درونی درب را مشاهده کنید.

نه تنها در مرکز درب باید یک ساختار فلزی وجود داشته باشد، بلکه این ساختار فلزی باید در چند ردیف قوطی کشی شده باشد یا به عبارتی در این ساختار فلزی حداقل باید پروفیل های 4*2 کار شده باشد. همچنین بهتر است که قفل ها در یک باکس فلزی قرار داده شود، تا در برابر ضربه و نیروی وارده جابجا نشود.

متاسفانه در بعضی از درب ها دیده شده، که ساختار فلزی سرتاسری استفاده نشده و از اطراف با چارچوب فاصله دارد که این مساله ضریب امنیتی درب را تا حد زیادی پایین می آورد.

رنگ روکش

مطلب بعدی که در قیمت درب ضد سرقت موثر می باشد، نوع رنگ روکش درب می باشد. رنگ پلی اورتان و رنگ نیم پلی استر در انتهای کار شبیه به هم می باشد. تفاوت آن ها زمانیکه درب در معرض آب، رطوبت و تابش آفتاب قرار می گیرد، مشخص می شود. اما در هنگام خرید درب چگونه می توان از پلی اورتان بودن روکش اطمینان حاصل کرد؟

از آنجایی که رنگ های پلی اورتان مقاومت بالایی در برابر باران و آفتاب دارد، پس نباید بعد از آزمایش پاشیدن آب بر روی روکش، در ظاهر درب تغییر رنگ بوجود بیاید.

اگر درب با رنگ نیم پلی استر رنگ شده باشد، پس از پاشیدن آب، دانه های سفیدی روی درب بوجود می آید؛ که البته بعد از گذشت حدود 30 دقیقه، دانه های سفید ناپدید می شوند؛ اما در درب هایی با رنگ پلی اورتان هیچ تغییری در ظاهر درب بوجود نمی آید.

قفل

معروف ترین قفل رایج در بازار قفل کاله اصل ترکیه می باشد، که دارای شناسنامه به همراه 5 کلید اصلی است. کلیدهای کاله دارای یک کارتکس قرمز رنگ به همراه شماره سریال می باشد. همچنین قفل های کاله نصب شده در داخل درب دارای همان شماره سریال به همراه هولوگرام می باشد.

ضخامت ورق

ضخامت ورق های استفاده شده در ساخت درب ضد سرقت می تواند حداقل 1 میل تا 1.5 میل باشد. هر چه این ضخامت بیشتر باشد موقع نصب چارچوب درب بهتر نصب می شود و مقاومت بیشتری از خود نشان می دهد.

از طرفی پهنای چارچوب می تواند 14، 18 یا حتی کشویی (متغیر) باشد. منطقاً هر چه پهنای چارچوب بیشتر باشد قیمت درب بیشتر می شود.

یراق آلات

یراق آلات استفاده شده در ساخت درب، عامل موثر بعدی در قیمت درب ضد سرقت می باشد. مسلماً دستگیره استیل 120 سانتی نسبت به دستگیره 40 سانتی گرانتر می باشد. از طرفی نوع روزت، درکوب و سایر اکسسوری های استفاده شده در درب هم در قیمت درب بی تاثیر نخواهد بود.

جنس روکش

نباید از تاثیر جنس روکش در قیمت درب ضد سرقت غافل شویم. مسلما روکش گردو به خاطر زیبایی و ماندگاری بیشتری که دارد از قیمت بالاتری نسبت به راش و بلوط برخوردار می باشد.

روکش گردو دارای تلورانس رنگی بیشتری نسبت به روکش راش دارد؛ یعنی در جایی که شما رنگ قهوه ای سوخته می بینید، می توانید قهوه ای روشن هم ببینید. روکش گردو دارای نقش و نگارهای بیشتری نسبت به روکش راش می باشد؛ به عبارت دیگر روکش راش ظاهر یکدست تری دارد. از طرفی روکش راش با استفاده از شاپان در کارگاه نقاشی رنگدهی می شود. اما از آنجایی که روکش گردو به تنهایی زیبایی فراوانی دارد رنگ پاشیده شده روی روکش گردو، فقط برای افزایش مقاومت در برابر رطوبت و نور خورشید می باشد و کاربرد رنگدهی ندارد.

می توانید در قسمت دیدگاه ها، نظرات و سوالاتتون را از ما بپرسید ما پاسخگوی تمامی سوالات شما هستیم.

همچنین برای مشاهده طرح ها و ویژگی های فنی هر درب این مجموعه می توانید به صفحه نمونه درب ضد سرقت مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع گفتگو
سلام
برای خرید درب ضد سرقت نیاز به مشاوره داری؟