سارقین ممکن است درب ضد سرقتی که خریداری کرده اید را باز کنند و وارد منزل شما شوند. بنابراین خیلی مهم هست که اطلاعات مفیدی راجع به درب ضد سرقت داشته باشید. قبل از اینکه به این بحث بپردازیم که سارقین از چه مسیرها و راه هایی می توانند درب ضد سرقت شما را باز کنند. بهتر است ابتدا از واژه درب ضد سرقت بحث را شروع کنیم.

بهتر بود که در بازار کلمه درب ضد سرقت مسطلح نمی شد. چون در هر صورتی هر چیزی صد درصد نیست. حتی شما بعضی اوقات می شنوید که قوی ترین سیستم های امنیتی هم هک می شوند، یا به آنها نفوذ می شود. بهتر بود به جای کلمه درب ضد سرقت، واژه درب هایی با ایمنی بالا مسطلح می شد. چون وقتی از واژه درب ضد سرقت استفاده می کنیم. این بار معنایی اطلاق پیدا می کند، که تحت هیچ شرایطی این درب ها قابل باز شدن نیستند. بهترین توضیحی که می توان راجع به این درب ها داد این است که، به نسبت درب های داخل بازار، این درب ها دارای ایمنی بالاتری هستند.

قبل از اینکه بفهمیم سارقین چگونه درب ضد سرقت را باز می کنند. ابتدا باید راجع به ساختار درب ضد سرقت اطلاعاتی داشته باشیم. درب ضد سرقت شامل اسکلت (استراکچر) فلزی، دو تا روکش چوبی برای نمای داخلی و بیرونی درب، قفل ها، یراق آلات و رزت که روی درب ها نصب می شود، است.

روش های ورود سارقین

به طور کلی سارقین برای ورود به منازل از طریق درب ضد سرقت، از دو روش نفوذ به قفل و تخریب درب استفاده می کنند.

  • نفوذ به قفل: در گذشته ها حتما شنیدید که با سیخ، سنجاق و شاه کلید قفل درب ها را باز می کردند. اما امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی در ساخت قفل ها، این اتفاق نمی افتد. با فرض بر اینکه قفل استاندارد و اصل باشد.
  • تخریب درب: به طور کلی امروزه سارقین از روش تخریب درب برای باز کردن قفل دربها استفاده می کنند.

2-1- ابزار آلات اهرمی:

در این روش سارقین با کمک دو ابزار به نام های دیلم و انبر خارکش سعی در تخریب و دسترسی به قفل را دارند.

  • دیلم چیست؟

دیلم وسیله ای است که معمولا برای بیرون کشیدن میخ ها از اجسام، باز کردن در جعبه های چوبی و پالت های چوبی و جدا کردن دو جسم از یکدیگر استفاده می شود.

سارقین طبق قوانین فیزیک با قرار دادن اهرم در محل قفل، و با استفاده از نیرو قفل را از جای خود خارج می کنند. که این جابجایی قدمی مهم برای باز شدن درب می باشد.

دیلم

ما در مجموعه صنعتی نصرتیان، به منظور جلوگیری از روش دیلم توسط سارقین، از راهکاری به نام لبه ضد دیلم و پنل ضد دیلم در ساخت درب ها استفاده می کنیم.

  • انبر خارکش چیست؟

یکی دیگر از وسیله هایی که سارقین برای باز کردن درب ضد سرقت از آن استفاده می کنند. چیزی شبیه انبر دندان پزشکی هست اما کمی بزرگتر به نام انبر خارکش.

انبر خارکش شبیه یک چنگک به محافظ قفل نیرو وارد کرده و رزت را کج می کند. سپس سارق به پیچ های پشت توپی دسترسی پیدا می کند. سپس توپی را جدا کرده و با وارد کردن یک ضربه قفل خنثی می شود. سپس سارق سیلندرهای قفل را به عقب می کشد و درب را باز می کند.

به منظور خنثی کردن روش انبر خارکش، از رزت های لوکس، یکپارچه و ضد خمش در ساخت درب های مجموعه صنعتی نصرتیان استفاده می کنیم.

2-2- ابزار آلات پتکی:

در این روش سارقین با استفاده از پتک به درب ضربه وارد کرده و درب را می شکنند. این روش به خاطر سر و صدایی که تولید می کند از عمومیت کمتری نسبت به ابزار آلات اهرمی برخوردار است.

2-3- ابزار آلات برشی:

روشی که سارقین به ندرت از آن استفاده می کنند. استفاده از ابزار آلات برشی مثل سنگ برش یا هوا برش می باشد. زیرا استفاده از این ابزار مستلزم نیروی برق و ادوات برقی می باشد. همچنین به خاطر سر و صدایی که تولید می کنند فقط برای مناطق دور افتاده مورد استفاده قرار می گیرد.

البته این نکته را نباید فراموش کرد که هیچ درب ضد سرقت استانداردی نمی تواند در برابر سنگ برش مقاومت کند. البته ورق هایی در بازار هست که ضد برش هستند اما قیمتش حدودا 10 برابر قیمت معمولی می باشد. بنابراین به خاطر قیمت بالایی که دارد مورد اقبال تولید کنندگان و مشتریان قرار نمی گیرد. و احتمالا فقط در اماکنی مثل بانک ها از آن ورق ها استفاده می شود.

یکی از نکاتی که خیلی از مشتریان به آن توجه نمی کنند این است که، اگر درب ضد سرقت شما دارای بهترین مارک قفل هم باشد و اگر این قفل در ساختار نادرستی مورد استفاده قرار گرفته باشد درب شما امنیتی نخواهید داشت.

راهکارها:

تولید کننده های درب های ضد سرقت استاندارد چه راهکارهایی برای مقابله با روش های سارقین در پیش گرفتند؟

اگر هنوز درب ضد سرقت نخریدید؟ به مقاله ” آیا نصب درب ضد سرقت در کاهش دزدی موثر است؟ ” مراجعه کنید.

اگر درب ضد سرقت خریدید اما فهمیدید که ایمنی لازم را ندارد. چکار کنیم؟

اگر در محدوده جغرافیایی خود تولید کننده درب ضد سرقتی وجود دارد، درب را توسط تولید کننده دمونتاژ کنید.

اما اگر در محدوده جغرافیایی شما تولید کننده ای وجود ندارد، می توانید بر روی چارچوب درب ضد سرقت درب فرفورژه ای نصب کنید.

همچنین فراموش نکنید که حتما موقع سفر هر دو قفل درب را به صورت کامل قفل نمایید.

هنگام نصب چارچوب توسط نصاب متخصص از کامل پر شدن اطراف چارچوب اطمینان خاطر پیدا کنید.

می توانید در قسمت دیدگاه ها، نظرات و سوالاتتون را از ما بپرسید ما پاسخگوی تمامی سوالات شما هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع گفتگو
سلام
برای خرید درب ضد سرقت نیاز به مشاوره داری؟